reklama

Návšteva juhu Francúzska

Nemáte ešte vybratú dovolenku na leto? Skúste navštíviť vidiek na juhu Francúzska. Určite nebudete ľutovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Cez leto som sa rozhodol, že pôjdem na návštevu k tete, na juh Francúzska do okolia Toulon. Cesta autobusom tam bola veľmi náročná, pretože sme museli prejsť vyše 1000 km, aby sme dorazili do cieľa. Naozaj veľmi úmorné. Prešli sme ale kus sveta a človek si vedel pozrieť nádherné mestá Veronu, Miláno a rôzne ďalšie krásne prístavné mestá.

V deň kedy sme dorazili, po mňa prišla teta. Ako som vysadol z autobusu, bolo vidieť tú úžasnosť krajiny v ktorej som sa nachádzal. Bolo nádherné počasie absolútne bez jediného obláčika na oblohe. Teta nebývala priamo v Toulone, ale kúsok na vidieku v provincii La Cadière d'Azur. Bývali sme v starej vilke, ktorá dýchala úžasnou minulosťou a históriou. Samozrejme nie je obnovovaná a tak ste sa s históriou dokázali vžiť. Bolo to niečo úžasné! Krásna príroda, všade naokolo vône viničov a ticho. Pocity boli úžasné a človek si vedel neskutočne oddýchnuť a načerpať síl. Na kopci sa týčila malá dedinka s kostolíkom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navštívili sme rôzne miesta spomeniem Bandol, Sanary-Sur-Mer, samotný Toulon s krásnymi pamiatkami, nádherné pláže na La Ciotat, poslednou zastávkou bolo Aubagne. Čo ma veľmi fascinovalo bola túra na kopce oproti nášmu vidieku. Na samom vrchu na nachádzal park s rôznymi stanovišťami na cvičenie. Ďalej tu bolo futbalové a basketbalové ihrisko, ale v prvom rade ten výhľad na celú krajinu, ktorú ste mali aspoň chvíľku na dlani bol neopísateľný. Navštívili sme rôzne trhoviská na jednotlivých plážach. Život tu začína až večer. Západ slnka bol vždy krásny keď ste sa pozreli v diaľ a nevideli ste nič iné len krásnu ružovo modrú oblohu a more.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toulone ako som už spomínal ma uchvátil rôznymi pamiatkami. Mesto bolo obrovské. Taktiež nádhernými výletnými loďami, ktoré boli niekedy poriadne vysoké. Je tu aj samotná štvrť moslimského národa, kde sme chodili na trh. V úvode trhu som postrehol, že sú tu malé podniky. Vonku boli malé okrúhle stoly a sedeli tu samí muži. Bolo to celkom zvláštne. Keď som sa tety opýtal prečo to tak je, odpovedala mi že moslimské ženy nemajú nárok si niekde takto v podnikoch sadnúť. Naopak zase pomedzi trhovisko s oblečením a zeleninou ste videli samé zahalené ženy.

Na Sanary-Sur-Mer sme chodili oddychovať formou pikniku. Sadli ste si na obrovské skaly v diaľke ste nevideli nič. Počuli ste len šum mora. Vychutnali ste si pripravené chlebíčky s nejakým vychladeným nápojom, ale ten kľud a šum mora bol ten najväčší relax aký som kedy zažil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

La Ciotat ma upútala plážami, kde sme trávili takmer pol dňa. Sú tu obrovské vlny a more je krásne priezračné.

Čo ma upútalo tak ľudia tu stále športujú. Buď behajú alebo sú stále na bicykloch a to či sa jedná o ráno, obed alebo večer ľudia tu stále športujú. Určite odporúčam navštíviť všetky tieto miesta, ktoré sú nádherné. Počasie sa taktiež vydarilo, keďže vidiek sa nachádza v blízkosti mora, tak všetky mraky, ktoré sa zjavili boli len chvíľkové. Bol som tu 20 dní a za ten čas sme mali jediný raz škaredé počasie. Aj to len doobeda. Cesty sú hlavne na vidieku strašne úzke. Niekedy máte pocit, že idete po ceste len v jednom pruhu. Je tu obrovská čistota. Obchody sú rovnaké ako u nás na Slovensku. Máte možnosť tiež ochutnať rôzne špeciality, z ktorých ma najviac uchvátil domáci olivový chlieb. Samozrejme dominantou je tu kvalitné víno. Taktiež zažijete aj pouličných umelcov hlavne tanečníkov, ktorí Vám doslova vyrazia dych z ich vystúpenia. Zúčastnil som sa aj tunajšej diskotéky. Majú tu jeden tanec ktorí ovládajú všetci tunajší. Keď prišlo naň, všetci sa dali do radu na celý parket. Či sa jednalo o starších ľudí, mladších ale aj úplne najmenších, ak započuli zvuk tanca všetci spoločne tancovali. Určité kroky som sa stihol naučiť aj ja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvidel som kus svet, odniesol si krásne zážitky. Určite sa tu budem chcieť vrátiť. Taktiež som aj čo sa dalo zdokumentoval fotkami, ktoré sú nižšie v článku. Takýto bol môj pohľad, na juh krásneho Francúzska.

nájdete ma aj na fb stránke: https://www.facebook.com/Blog-o-%C5%A1porte-cvi%C4%8Den%C3%AD-cestovan%C3%AD-439716173031090/

Marek Kytka

Marek Kytka

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  20x

Milujem prírodu, turistiku, cestovanie, pričom rád navštevujem krásne miesta a najmä hrady a zámky. Ak máte záujem o spoluprácu, reklamu, propagáciu, promo, súťaž, príspevok na mojich sociálnych sieťach, tak ma neváhajte osloviť :) Zoznam autorových rubrík:  ŠportCestovanieCvičenie, strava, tréningy

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu